COMENÇA DE NOU A CREIXELL EL SERVEI "BRETXA DIGITAL" PER AJUDAR A LA CIUTADANIA EN ELS TRÀMITS VIRTUALS

Aquest servei és farà a Cal Cabaler els dilluns, dimarts i dimecres de 10h a 13h. a partir del dia 29 de novembre de 2021. Es tracta d'un servei de l’Àrea Bàsica dels Serveis Socials del Consell Comarcal del Tarragonès per tal de reduir la bretxa digital.

Friday 26 November 2021

A PARTIR DEL 29 DE NOVEMBRE COMENÇA DE NOU EL SERVEI  "BRETXA DIGITAL" PER AJUDAR A LA CIUTADANIA EN ELS TRÀMITS VIRTUALS

Aquest servei és farà a Cal Cabaler els dilluns, dimarts i dimecres de 10h a 13h. a partir del dia 29 de novembre de 2021. Es tracta d'un servei de l’Àrea Bàsica dels Serveis Socials del Consell Comarcal del Tarragonès per tal de reduir la bretxa digital.

 

 

Des de l’àrea de Benestar, Atenció Social i Sanitat de l’ajuntament de Creixell, posem en marxa novament el servei “Bretxa Digital” de forma coordinada amb el departament de benestar social del Consell comarcal del tarragonès.

 

Aquest servei consisteix en ajudar a tota la ciutadania de Creixell sobre la realització de tràmits i gestions que hagin de fer a través de l’ordinador i no en sàpiguen o no els hi vagi bé la cobertura.

 

Exemples de tràmits:

 

Sol·licitud de beca menjador.

Preinscripció a algun curs.

Inscripció a l’atur.

 

Aquest servei és farà els dilluns, dimarts i dimecres de 9h a 13h. a partir del dia 29 de novembre de 2021.

 

S’ha de demanar hora trucant al 610202986 o enviant un correu a: igualtatibenestar@creixell.cat amb les dades següents:

 

Nom i cognoms.

Núm de telèfon.

Motiu per demanar el servei.

 

 

Des del Departament de Benestar Social del Consell Comarcal del Tarragonès, i en el marc excepcional de la Covid-19, es va detectar pels professionals d'aquest servei un important desconeixement per a l’accés i l’ús de les eines telemàtiques i digitals per part de la població més vulnerable dels nostres municipis.

El projecte consisteix en acompanyar des el propi municipi a les persones que ho requereixin, a petició de serveis socials o per iniciativa pròpia, en l’aprenentatge per tal de poder fer qualsevol gestió: facilitar la comunicació virtual amb altres persones, la presentació de documents en línia o la realització de tràmits telemàtics de la vida quotidiana i de l’administració pública. Amb aquest acompanyament de proximitat, amb els telèfons mòbils de la població o a través de l’ordinador de l’OAC del municipi, es milloren les seves capacitats i coneixements per tal que puguin fer un ús autònom dels recursos tecnològics digitals en el moment actual i de cara al futur, evitant així una nova vulnerabilitat. Les persones que hi participin, tindran els professionals a la seva disposició per a qualsevol dubte o consulta.

Amb aquesta proposta es vol evitar una nova vulnerabilitat social que està creant una escletxa social en el nostre present i futur digital.

Accions del document